برای آن که در ساخت اسباب بازی به موفقیت دست پیدا کنید باید از خلاقیت و مهارت کافی برخوردار باشید. اگر شخصیتی که می سازید پشتوانه ی فرهنگی داشته باشد که امتیاز و شانس بیشتری در این کار خواهید داشت. یکی از کشورهایی که در این زمینه پیشرفت و موفقیت چشمگیری کسب کرده است ژاپن است. یکی از این شخصیت های محبوب ژاپنی که امروزه محبوبیت جهانی پیدا کرده است، هلو کیتی است. هلو کیتی یک گربه بابتیل ژاپنی است که از فرهنگ ژاپنی گرفته شده است.

این شخصیت به شکلی طراحی شده است که فاصله آغاز تولیدش تا صادر شدن آن به آمریکا تنها دو سال طول کشید. با ساختن انیمیشن های Hello kitty محبوبیت این شخصیت روز افزون شد و پخش آن به شکل ویروسی فراگیر کل جهان را در بر گرفت. در قاره آسیا کشورهای سنگاپور و فیلیپین به راحتی پذیرای این شخصیت بودند و در شهرت hello kitty نقش بسزایی داشتند.

با آن که شرکت سازنده هلو کیتی شخصیت های بسیاری طراحی و تولید کرده است، اما هنوز بعد از گذشت 40 سال hello kitty درصد خیلی بالایی از فروش محصولات شرکت را به خود اختصاص داده است. محبوبیت این شخصیت به شکلی است که در تمام نقاط جهان ورود کرده است و صنایع مختلفی را، از جمله پوشاک، اسباب بازی، وسایل مدرسه، تجهیزات کامپیوتر، تجهیزات تلفن همراه، لوازم خانگی و ... را در برگرفته است.

چرا هلو کیتی (hello kitty) این قدر دوست داشتنی است؟

صورت گرد، دست ها و پاهای تپل و بدون انگشت، اندام کوتاه از جذابیت های هلو کیتی محسوب می شود به نحوی که به قول یکی از کارشناسان فرهنگ عامه، این معیار ها به تنهایی جذاب نیستند اما چون در هلو کیتی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند باعث جذابیت و زیبا شدن این شخصیت شده اند. علاوه بر این، استفاده از واژه ی هلو (hello) به معنای سلام برای آغاز شدن رابطه است یعنی کیتی (kitty) با این واژه در پی برقراری ارتباطی دوستانه با مخاطبان خود است.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت هلو کیتی، نداشتن دهان است شاید تعجب کرده باشید اما درست است. هلو کیتی با نداشتن دهان می خواهد به مردم نشان دهد که مهم نیست شما در کجای این جهان زندگی می کنید و به چه زبانی صحبت می کنید، شما می توانید به راحتی با هلو کیتی دوست شوید، زیرا هلو کیتی با قلب خود با شما صحبت کرده و ارتباط دوستانه ای برقرار می کند.

 به همین دلیل است که در سال 1983 در آمریکا به عنوان سفیر فرهنگی کودکان یونیسف معرفی شد تا پیام دوستی را به همه منتقل کند.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت و موفقیت این شخصیت این است که سازندگان آن به بازار و نیازهای آن به طور مداوم توجه دارند و به سلیقه ی مشتری نیز احترام می گذارند و با ایجاد تغییرات کوچک به سفارش مشتریان خود رسیدگی می کنند.

حتی این شرکت با شعار هدیه کوچک، لبخند بزرگ توانست یکی از ارزش های مهم در فرهنگ ژاپن یعنی هدیه دادن را رواج دهد زیرا وسایل کوچک با قیمت کم مانند کیف پول و ... با برند hello kitty می تواند خیلی از مردم را خوشحال کند و در عین حال باعث می شود ارزش های جامعه نیزحفظ شود.

این کالا به علاقمندیتان اضافه شد!
کالا به لیست مقایسه اضافه شد.

این سایت جهت بالا بردن سطح خدمات رسانی به شما عزیزان از کوکی استفاده می‌کند.